Saturday 21 April 2012

Insan Istimewa yang membawa derita sebelum berjaya.

Raja Shamri (Motivator Istimewa)



Begitulah Ucapan daripada Abang Raja iaitu seorang motivator yang pernah dijemput ke sekolah saya untuk program Motivasi Pelajar SPM dan  STPM. Sedih sungguh dengar cerita Abang Raja.Walaupun dia seorang yang kurang upaya serta datang dari keluarga yang sangat miskin tetaapi dia berjaya di dalam hidupnya.Abang Raja pernah berkata di dalam motivasinya,"walaupun saya dipandang hina ,pernah dikutuk rakan kerana kekurangan dan dipandang rendah oleh guru,saya tetap mahu teruskan belajar untuk lihat ibu dan ayah saya tersenyum gembira melihat kejayaan saya",huh besar sungguh cita-citanya.Maha suci Allah yang mencipta manusia itu dengan sebaik-baik kejadian walaupun cacat  tetap punyai keistimewaan bahkan lebih elok dari manusia sempurna....Masyaallah.

No comments:

Post a Comment